Bestellingen

Het was wat stil hier, maar zelf heb ik niet stil gezeten.

Ik ben momenteel met enkele patroontesten bezig en ik heb ook enkele bestellingen lopen waar ik verdere tijd in aan het steken ben.

Zo mag ik een rokje en 7 t-shirtjes gaan maken voor een lief meisje. Het rokje is reeds af en goedgekeurd en ook de t-shirt is de proefversie van gepast en de maat is ok, dus ik kan aan de slag!

Voor het rokje heb ik het rok-patroondeel van de Optimum jurk van Sofilantjes gebruikt. Dit kwam ideaal uit met de stukjes stof die hiervoor gebruikt moesten worden, op de foto zullen jullie wel zien waarom.

Voor de voor- en achterkant gebruikte ik het enkel patroondeel, de zijpanelen gebruikte ik aan de stofvouw.
Zo werd het een mooie Optimum cirkelrok. Ik werkte de rok af met een glitter-elastiek in de taille.

Voor het t-shirt ga ik aan de slag gaan met de Gemma Top, eveneens van Sofilantjes. Het is een eenvoudig, niet aansluitend topje dat heel mooi valt en zich prima leent voor dit project. Foto’s hiervan zullen volgen eenmaal de t-shirts klaar zijn. Want deze staan eerstkomend nog op mijn planning.

Een tweede bestelling die op mijn to do lijstje stond, was een zwierkleedje voor een jarig meisje. Ze hadden op foto het Frozen kleedje van Aster zien passeren en waren helemaal verkocht.

Ik had nog wel voldoende stof over voor het bovenstukje, maar voor het rokdeel ging ik nieuwe stof gaan bestellen bij de stoffenstraat. Het mooie katoenen stofje is daar nog steeds verkrijgbaar want zelf heb ik het spijtig genoeg niet op rol, mijn excuses.

Hier ging ik aan de slag met de Sora Dress van Alcento Patterns.

Voor Aster had ik de eenvoudige optie gemaakt, met striklint en ik had de rokdelen gewoon op stofbreedte geknipt. Hierdoor kon ik extra gaan rimpelen en ontstond er een heel mooie draairok.

De vraag voor het nieuwe kleedje was dezelfde versie, maar dan zonder de striklinten. Geen probleem, is dus perfect mogelijk en zelfs wat minder prutswerk voor mij, want ja, een lint keren, ieder heeft daar zijn eigen idee over of dat leuk en makkelijk werkje is of niet eh ;p.

Het kleedje op vraag werd 1 maatje kleiner dan dat van Aster, dus ik heb het patroon op maat gemaakt, stofjes geknipt en ik kon aan de slag. Zoals ik reeds typte is het geen moeilijk kleedje dus ging ik rap vooruit.

Ik vind het altijd leuk als ik de klanten op de hoogte kan houden, dus stuurde ik tussendoor al eens de foto van het topdeel die in elkaar zat en daarna als ik de rok gerimpeld had en er aan gezet had, kon ik ook al eens een foto doorsturen van het kleedje dat bijna af was.

De volgende dag ging ik dan aan de slag met het zomen en de afwerking en hop, kleedje zat mooi in elkaar en kon als flatlay op de foto.

Ondertussen kon mijn lief ventje het gaan afgeven bij de mensen die de bestelling geplaatst hebben, maar is het nog even wachten op passen van het kleedje, daar de verjaardag pas de 17e april kan gevierd worden. Ik ben zo curieus naar haar reacties en naar de pasvorm!

Ok, ik duik terug in mijn patroontesten en in mijn volgende bestelling. Er staan nog een kleedje, een paar sweaters, een jeansbroek, een paar hemden en ook voor ons nieuwe zomerkleren op de planning, dus ik weet me wel bezig te houden.

Zijn jullie ook aangenaam verrast van wat ik reeds kon verwezenlijken, wil je graag een uniek, handgemaakt kledingstuk, maar kom je zelf niet toe aan het naaien? Aarzel niet om mij te contacteren en dan zien we samen tot welke oplossing we kunnen komen!

Dank u om mij te volgen!

Lies ’t NaaiateLies

ps. De namen van de patronen en mijn naam hierboven zijn hyperlinks, als jullie daarop drukken, kom je direct op een gelinkte pagina uit ;).

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag