Kiki Briefs – Sinclair Patterns

De nieuwe testerscall van Sinclair Patterns: wat zag die er leuk uit. Het ging over een onderbroek patroon. Er was alleen een klein probleem, bovenaan de oproep stond er dat het inschrijvingsmoment al terug voorbij was, en het stond nog maar open. (Een nadeel ook is dat de oproep dikwijls in onze nachturen is, dus soms ook moeilijk om de oproep te zien…)

Maar: het was toch nog mogelijk om de aanmeldingslink in te vullen, dus ik heb mijn kans gewaagd en bij wonder kreeg ik enkele dagen later toch de mail dat ik in de selectiegroep zat en mocht mee testen! Wat was ik blij. Terug aan de slag met maatje US8 petite.

Het was even zoeken welke patroondelen gebruikt moesten worden, maar het staat allemaal mooi beschreven op pagina 3 van de werkbeschrijving. Het heeft te maken met de naadwaarde en welke afwerking je graag wil gaan gebruiken.

Ik koos bij mijn eerste versie om de beenopeningen af te werken met FOE (fold over elastic) en de tailleband met een brede glitterelastiek te maken. Deze versie was voor mij eigenlijk al heel aangenaam, al had ik toch de hoge taille moeten nemen en de taille-elastiek iets ruimer. Nu krult hij een beetje op bij het dragen, maar het gaat.

Bij de tweede versie van het patroon zijn de beenopeningen nog iets ruimer gemaakt. Voor veel van de testers kwam dit beter uit, voor mij was dit echter minder naar mijn smaak. Op de platliggende foto valt het minder op, maar die komt dus een stuk lager in de liesstreek.

Ik heb dus de buitenlijn van mijn patroon voor mijn volgende slipjes iets meer gebogen, zodat die meer naar de vorm van versie 1 gaat.

Nog juist de afwerking.

Voor dit patroon heb je uiteindelijk maar 3 patroondelen nodig. Verder kan je opteren om het kruisdeel vooraan los te laten, of ook een naad te maken en het vast te hebben. Als je op de laatste manier gaat werken, wordt het voorband dus korter en krijg je twee kruisstukjes ipv 1. Het voordeel hier is dat je stof nog korter kan zijn in hoogte en dit maakt het ook het ideale patroon om mooie resten katoentricot of lycra (of andere stretch stoffen die in 4 richtingen rekken) te gaan verwerken.

Het patroon zit ook in geen tijd in elkaar, wat het superleuk maakt. Want een snel klaar project maakt iedereen toch gelukkig, niet?

Ik ben ondertussen begonnen aan mijn 3e slipje en moet juist nog beslissen of ik met picot elastiek ga gaan afwerken, of terug FOE ga gebruiken. Helpen jullie kiezen? Je kan gerust jullie mening door geven hier als reactie, of mij een berichtje sturen op facebook of instagram šŸ˜‰ (ik ga een hyperlink maken onderaan.)

Als jullie snel zijn bij het aanschaffen van het patroon: Dit is nog tot en met 3 februari in korting. Via volgende link gaan jullie rechtstreeks naar dit patroon šŸ˜‰ (het is geen aff-link).

Kiki briefs with low, medium and high rise options (PDF)

In mijn stoffengroep ’t NaaiateLies Stoffen kunnen nog enkele leuke katoentricot stoffen terug vinden die zeker ook geschikt zijn om deze slips mee te maken ;).

Dank jullie wel om de tijd te nemen mijn blog te lezen of fotootjes te bekijken :)!

Lies NaaiateLies

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close